Vestegnens Kulturuge i Vallensbæk Kommune
Hvordan når en kommune helt ud til borgerne med de muligheder og events, der findes på kulturområdet?
– Og hvad har en mand i en kajak – på en svalegang i et lejlighedskompleks – at gøre med det hele?
Jo, ser du….
Hvert år i september afholdes Vestegnens Kulturuge. Det er en stor event, som koordineres og arrangeres i fællesskab af en række kommuner på den Københavnske Vestegn.
Hvad gjorde vi
Vallensbæk Kommune engagerede Basie Kommunikation (BK) til at hjælpe nyheder og gode historier om kulturugen helt ud til kommunens borgere og gæster.
Det blev til en indsats, der omfattede pressemeddelelser, færdige artikler og interviews til medierne samt produktion og placering af en lang række trykte pr-materialer. På kommunens hjemmeside fik kulturugen en prominent plads, og her var BK ansvarlig for det relaterede web-indhold.
Hvad skete der
Det blev til en del omtale i medierne. Især i de lokale aviser var glade for vores artikler.
Derudover blev der talt besøgstal og evalueret på de forskellige indsatser. Blandt andet blev publikum bedt om at tilkendegive, hvor de havde hørt om eventen, og hvad der havde tiltrukket dem. Det foregik ved hjælp af mundtlige spørgsmål, små spørgeskemaer og korte interviews.
Resultaterne brugte vi året efter, da BK igen planlagde og eksekverede kommunikationen omkring Vestegnens Kulturuge i Vallensbæk.
– Og hvad så med ham i kajakken!
Billedet viser en artikel om Kajakmanden på Sjællandskes hjemmeside. Han gjorde figur i et interaktivt kunstprojekt om Vallensbæk og omegn, der kunne opleves på Vallensbæk Station.
Udstillingen var skabt af kunstner Christian Hansen. Den blev lanceret af DIAS Kunsthal.